Pilihanraya

30

KLIK BENDERA UNTUK MENGETAHUI KEPUTUSAN PRU – 12!!
                            

30 thoughts on “Pilihanraya

  1. safril berkata:

    Salam kenal dari blogger Indonesia..
    Semoga Tuhan YME selalu melindungi kita semua…
    Amien..

  2. syaikhan ubaid berkata:

    salam ukhuwah & salam perjuangan

    sy ni umur dah masuk 24 tahun
    tp x daftar jadi ahli PAS…
    sekarang ni saya berada di oversea
    saya anak jati Kuala Lumpur
    …..oleh itu bagaimana saya nak
    daftar sebagai ahli PAS Kuala Lumpur?
    adakah ada daftar menjadi ahli PAS
    secara online di internet?

  3. yoe berkata:

    tok guru bagus..tp pelapis nye x der.n ader pn x leh nk pakai sgt..cntohi lah tok guru kita..takbir…naper rmai puji mahathir skrg???dulu bkn main syok lagi dok kutuk dia..skrg??nah amik muka korang.

  4. syed alhafidz berkata:

    ya Allah,hancurkan kerajaan yang menzalimi kami ini.wahai umat Islam sekalian,marilah kita memilih PAS sebagai wadah perjuangan kita semua.marilah kita merubah kerajaan yang sedia ada dengan pilihanraya yang akan datang.takbir!!!!!!

  5. Baharuddin Harun berkata:

    PAS….. perjuangkan ISLAM, alhamdulillah…. tapi yg saya nampak.. pihak atasannye… BAGUS, cakap serupa bikin..
    tapi yang tak bagusnyee… pihak bawah.. org yg rapat ngan rakyat tu.. tolong laa.. jalankan tugas dengan jujur dan ikhlas… tolong la… jangan jadi PAKU DULANG PAKU SERPIH, masa nak dapatkan undi… cakap lembut gigi dari lidah…
    bila dah menang… rakyat yang memilih dulu pun dah tak kenal… pijak selut dah tak boleh…
    tolong laa turun padang sekerap mungkin…. jangan laa pulak… nampak bayang 5 thn sekali….
    bile dapat amanah tu… serahkan laa bulat2 pada yang sepatutnya terima…. bukannyee terima amanah… bagi separuh dan lagi separuh masuk poket…
    contohi laa Tuan Guru, contohi laa tauladan Tuan Guru, ubah laa sikap, jadi laa insan yang mulia…. jangan kutuk masa memancing undi, tapi dilakukan perkara yang sama dan serupa sebagaimana yang sebelumnya…

    fikirkanlah..

  6. BM berkata:

    Wahai penyokong PAS yang masih belum dapat mengundi untuk PRU akan datang, daftar lah nama saudara-saudari di MTD terdekat sebagai sukarelawan PAS sebagai tanda jihad anda..

  7. matangpauh berkata:

    Najib kata PAS memerintah Kelantan dah 20 tahun..
    Selama itulah dia kemaruk nak tawan Kelantan la..
    Minta maaf rakyat Kelantan selesa dibawah naungan
    Tok Guru..Rakyat Kelantan jangan terpengaruh apa
    yang pemimpin BN Kelantan dok canang sana sini..jangan kasi chance,”KATAKAN TAK NOK PADA BN”.

  8. rasmau berkata:

    pemimpin (N)um jangan cari masaalah di klte cuba betulkan PP dulu , lebeh baik bela nasib melayu PP cccckaaap

  9. BisaBerbisa berkata:

    saya da mula percaya pada pas

  10. glaxies berkata:

    samada kita pas ker umno ker atau apa saja…kita kena ingat no…kita islam dulu….jangan tak islam nanti tenggelam dan percayalah parti pas umno ker adalah parti untuk dunia ja….yang penting…melayu yang islam mesti tahu tanggungjawab diri sendiri untuk jadi hamba Allah yang sempurna…time sembahyang tu kena sensetif…apabila orang melayu yang islam ikut itu….melayu akan ada kelas dan melayu tak akan malas…melayu yang malas adalah melayu yang malas sembahyang…yang bersembahyang bersungguh sungguh pasti tertonjol disiplin yang tinggi tanpa disedari…itu lah pengamal islam…ok jumpa lagi

    globalmalau

  11. AntiPakTurut berkata:

    saya nie puteri umno… tapi saya akan menyokong gerakan pembangkang 150% , skang pon saya ngah berkempen ngan kengkawan puteri saya supaya jangan undi BN.. falsafah saya mudah ajer.. undi melayu.. kalo parlimen kiter india lawan melayu .. buat aper undi BN… saya minta saya org melayu buka mata.. jangan jadi pak turut… pemimpin bersorak kita bersorak… kita kebulur … pemimpin – pemimpin kita sayangi tu kebulur bersama ker…. minyak naik.. dorang boleh claim.. kiter nak claim ngan saper… sedih ler ngan bangsa sendiri

  12. Salam.. jom membaca di Kampus Negara bagi yg belum.!
    Antara info di Kampus Negara..
    01. PMN: Kepincangan PRU dan Tuntutan Perubahan
    02. Antara PMRAM dan Kelab UMNO Mesir
    03. PRO MAHASISWA BERJAYA MENGATASI MASALAH PENYINGKIRAN PELAJAR DI KOLEJ UM
    04. ADAKAH MAHASISWA KITA BERILMU?
    05. APAKAH YANG DIPERJUANGKAN OLEH PAS?
    06. Pertemuan bersejarah Pro Mahasiswa bersama keluarga Sharlinie [GAMBAR WAKIL PMN]
    07. Bagaimana menangani ‘kepentingan politik’ dalam Mahkamah di Malaysia?
    08. Cikgu dan Ustaz J-Qaf ditipu JPN Terengganu
    09. Caj Pentadbiran PTPTN Malaysia dan Dasar Pendidikan Amerika
    10. Dr. Mahathir: ‘Umat Islam perlu berfikiran terbuka’
    Readmore di: http://kampusnegara.net
    Tolong hebahkan. Terima kasih wslm

  13. lisawan berkata:

    Assalamualaikum semua…

    Salam ukhwah dari saya, Lisa Wan dan lisa ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan syabas dan tahniah pada semua ahli jawatankuasa PAS tidak kira dari apa jua posisi, jawatan dan peringkat negeri kerana telah bertungkus-lumus di dalam menyebarkan ajaran dan risalah ISLAM agama Allah SWT di dlm usaha cuba membangunkan negara berlandaskan Al-Quran dan sunnah Rasulullah SAW dan juga kejayaan mendapat sokongan dari bangsa2 lain yg bukan beragama Islam di atas kepercayaan mereka terhadap kepimpinan ulama yg berkaliber.
    Selamat berjuang pada semua ulama2 PAS dan juga semua kakitangan2 yg terlibat sama di dalam medan perjuangan bersama PAS… semoga Allah SWT mengurniakan kemenangan pada PAS pada pilihanraya yg akan datang, amin.
    Allahu Akhbar
    Allahu Akhbar
    Allahu Akhbar

    – lisa wan

  14. glaxies berkata:

    Pilihan raya di malaysia akan diadakan tapi date dan masanya tak diberitahu…nie yang tak best…apasalah nya masanya diberitahu..kan senang kita atur lawan secara gentle

  15. glaxies berkata:

    Kabarnya lah Parlimen bubar 23 Februari 2008
    manakala Pilihanraya akan diadakan pada 9 MAC 2008…
    tapi kabar angin jer..global

  16. mat musk berkata:

    Insya’Allah,marilah sama sama kita doakan kemenangan untuk parti yang memperjuangkan kedaulatan agma kita.Moga moga rahmat Allah akan dilimpahkan di bumi Malaysia kita ini…. tunaikanlah tangungjawab kita pada PRU ke-12 …MEMBANGUN BERSAMA ISLAM

  17. mat musk berkata:

    Depa dah takut dah ngan kita……..

  18. isa berkata:

    tumpang..

    Kini telah ada image hosting malaysia, berbahasa Melayu, StorGambar.com

    StorGambar.com adalah hosting gambar berbahasa Melayu yang dikendalikan oleh anak tempatan yang berprestasi tinggi dan mempunyai ciri-ciri hebat berbanding hosting gambar orang putih sekalipun! Host gambar anda secara online untuk kegunaan forum, blog, laman web, dan lain-lain.

    Apa yang hebat di StorGambar.com?

    1.Anda boleh mengupload banyak fail sekaligus. Lebih mudah

    2.Anda juga boleh masukkan banyak gambar dalam bentuk fail ZIP lalu upload. Kami menyediakan fungsi Extract fail ZIP jika terlalu banyak gambar yang hendak diupload.

    3.Anda juga boleh hostkan apa sahaja fail selain gambar, termasuklah video, audio, dan banyak lagi jenis fail.

    4.Antaramuka berbahasa Melayu. Mana ada hosting gambar lain dalam bahasa Melayu, tapi di sini ada. Sangat mudah.

    5.Ada fungsi untuk terus hasilkan kod untuk forum (Kod BB @ BB code) dan kod lain. Seperti dalam gambar di bawah, anda hanya perlu klik pilihan format kod untuk mendapatkan kodnya.

    6.Daripada gambar yang anda upload, galeri boleh dibina untuk dilihat oleh orang lain. Anda juga boleh setkannya sebagai persendirian agar tidak boleh dilihat oleh orang lain.

    7.Server terletak di Netmyne Data Centre, Kuala Lumpur, lebih pantas untuk rakyat Malaysia. Tiada lagi keluar gambar katak kuning (kecuali anda yang menguploadkan gambar katak kuning tersebut).

    Anda boleh resize gambar, fail yang telah dilihat akan ditandakan, boleh buat folder, dan banyak lagi..

    MASUK KE SINI:

    http://storgambar.com/

    :-D

  19. far berkata:

    Assalamualaikum….

    Disini saya nak berkongsi pengalaman semasa PRU-10 yang lalu.
    Apa yang menarik pada saya.
    Ketika itu PAS membekalkan belon lambang PAS semasa di pondok panas PAS.
    Boleh dikatakan kesemua kanak-kanak berebut-rebut untuk mendapatkan belon lambang PAS itu termasuk kanak-kanak daripada UMNO.
    Apa yang menyeronokkan berlakulah “Perang Besar” antara kanak-kanak dengan Ibubapa UMNOnya di tambah lagi sindiran-sindiran petugas PAS.
    Akhirnya ramai juga anak-anak menangis sambil memegang belon PAS sambil diheret ibubapa yang kuat UMNO hingga ke tempat pembuangan undi.
    Semasa di tempat pembuangan undi berlakulah pulak “Perang Besar” antara polis dengan anak-anak kecil.
    Moralnya: Semua anak-anak menang dalam “Perang Besar” itu. Akhirnya PAS menang besar juga dalam peti undi itu.

  20. ibrahim saad berkata:

    ingin mengemukakan saranan agar pas kl dan negeri lain ambil kesempatan adakan perjumpaan dengan anak – anak perantauan negeri – negeri lain mcm anak kelate semoga beberapa sumbangan dapat disalurkan dalam berbagai bentuk dan tolonng hebahkan supaya tak kira penyokong pas ke umno ke atas pagar ke semua boleh hadir kerana nak memberi sumbangan idea dan kewangan tapi ruang dan peluang mungkin belum jumpa

  21. Zaharudin Bujang berkata:

    Dulu adik beradik saya termasuk orang tua (12 orang)semua ada paku karat umno 9 in(maklumlah orang k.pilah) tapi la ni alhamdulillah mereka semua dah berubah .

  22. globalmalau berkata:

    Tak kira laaa mana asalnya…yang penting bagi tau bahawa Piliharaya kali ini akan membawa kesan besar pada pemerentah…Kawan saya berbangsa Cina pernah berkata…Tahun ni..bukan aku saja..pak aku pun sama sokong pas…sejak saya kawan dengan dia ..tak pernah dia kata macam tu…jadi orang melayu yang rasa islam….tunggu lagi tak sokong pas

  23. naruto berkata:

    mcm mn nk daftar keahlian pas ??
    sapa tau bg la jwpn secepat mungkin…
    sy kat bangi
    (iskandar_cbw@yahoo.com)

  24. khalid berkata:

    saya ahli Pas sejak 1984..dulu saya ada dengar ceramah us badrul amin..dia menggelarkan mufti perlis sebagai bapak setan..kasar sgt bunyinye..dlm islam rasulullah x penah menganjurkan umatnya menggelarkan gelaran yg tidak baik..harap kita lebih profesional dalam menjalankan tugas sebagai khalifah di atas muka bumi ini…Takbir!!!!!

  25. globalmalau berkata:

    Betul kata kamu khalid…kebiasaan yang bercakap macam itu adalah manusia yang tidak merasa nikmat iman hakiki…kerana apabila berada dialam Beriman hakiki sifat mengkeji kepada manusia akan hilang…tak dikeluar dari mulutnya…sebab tu global pernak tulis ramai yang nak menegakkan negara islam…tetapi pada hakikat nya ramainya yang tidak mengamalkan Islam…cuma nak diri negara aja…Yang penting mri lah kita sungguh sungguh beramal untuk kesejasteraan diri dan ummmah…sifat keji yang kerap dilemparkan oleh penceramah kepada pehak lawan tidak akan berlaku sekiranya penceramah itu adalah dikalngan orang orang yang beriman…Halus tu kena kaji…

    globalmalau

  26. S.H. ALATAS berkata:

    Kita tentu belum lupa lagi peristiwa 13 Mei 1969, dimana mereka yang anti Melayu dan Islam menjadi sombong dan takabur atas kemenangan mereka dalam pilihan raya ketika itu. Mereka mengadakan perarakan kemenangan, dengan membawa sapu sambil berteriak ingin menyapu habis semua orang Melayu ke laut, sehingga terjadilah peristiwa berdarah ketika itu. Hal ini berulang kembali, ketika mereka mendapat kemenangan di beberapa negeri, sehingga timbul pula usaha-usaha untuk menggugat hak-hak Istimewa orang Melayu. Oleh itu semoga sejarah ini menjadi pelajaran bagi kita ummat Islam.
    Sudah tiba masanya kita bersatu padu, bekerjasama dengan sesama saudara Islam, dan dengan mereka yang tidak menggugat hak kita yang telah sama disepakati, ketika mereka diberikan keistrimewaan menjadi warga negara seramai satu juta orang dan bersetuju pula orang Melayu menjadi teras pimpinan di negara ini. Perhatika peringatan dari Allah s.w.t. supaya kita berjuang dalam satu barisan seumpama sebuah bangunan yang saling kuat menguatkan.Ingatlah peringatan dari Allah S.W.T supaya kita tidak memilih pemimpin dari musuh Allah dan musuh ummat Islam. Supaya kita tidak kecewa dikemudian hari: “Sesal dahulu pendapatan sesal kemudian tidak berguna.”

  27. Faris berkata:

    Website Tranungkite dah kene HACKED by puak MUNAFIK!!

  28. Es;Az berkata:

    ya Allah, berikanlah kami kekuatan untuk menentang kezaliman yang bermaharajalela di muka bumi ini.

    berikanlah ketenangan kepada kami agar kami mampu berdepan dengan musuh musuh yang nyata.

    tunjukkanlah jalan yang benar serta lurus yang Engkau redhai.

    disisiku hanya ada padamu ya Allah, restui perjuangan kami serta ampunikanlah dosa dosa lalu ku ya Allah.

    tatapkanlah mata ku ini ya Allah agar kami tidak takut menentang musuh musuh nyata ya Allah.

    Amin~

  29. kassim berkata:

    pru ke 13 pasti mencabar semua pihak.gn berlenggah lagi hulurkan sumbangan unutk gerak kerja pru 13 kpd tabung pilihanraya pemuda.prgrn yg telah berjalan adalah
    1.bbq santai anak muda
    2.back to school
    3.gunting rambut percuma
    4.ziarah kasih
    4.culaan
    5.mencari pengundi luar
    6.himpunan pemuda islam seluruh wilayah
    7.memahami warga emas
    8.khidmat kesihatan
    9.futsal remaja yg soleh
    10.klinik badminton
    dan pelbagai lagi prgrm

    • kassim berkata:

      ya allah banyaknya prgrm.Pasti memerlukan kewangan yg banyak.Jom pakat2 bantu.berdakwah kpd anak muda geng kita,gua ikut enta,oley dan pelbagai pendekatan yg perlu dilaksanakan.Islam pasti menang tapi tidak tahu dizaman siapa dan siapa yg memperjuangkannya persoalannya kita ke?pendokong agama allah atau islam menang bukan kita perjuangnya?????? teramat rugiiiii la sekiranya kita bukan perjuangnya.

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Muktamar PAS

BUKTI UMNO HINA RAJA MELAYU

Kata Presiden

Kata Mursyidul Am

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 95 other followers

Ogos 2014
I S R K J S A
« Okt    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Arkib

Categories

Media AlTernatiF

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 95 other followers

%d bloggers like this: