Gambar-gambar penahanan Pimpinan PAS di Parlimen

49

Disember 11, 2007 oleh HermanSamsudeen


Van Polis berkubu di pintu Gerbang Parlimen

Kenderaan mula disekat

 Ratusan Polis di atas Jambatan menuju Parlimen

Hanya ini yang berjaya sampai depan pintu masuk Parlimen

Wartawan lebih ramai lagi…

Polis sedia buat tangkapan

Ust. Nuridah dan Dr. Lo’lo ditahan…

Giliran Dr. Hatta dan Ust. Nasarudin jadi sasaran

Inilah wajah Polis yang menahan Dr. Hatta

Tahanan dibawa dengan Black Maria ke IPK Kuala Lumpur

Unit Anti Keganasan yang takda kerja hari ini…

Wartawan pun dah tak tau nak Shot apa lagi….

49 thoughts on “Gambar-gambar penahanan Pimpinan PAS di Parlimen

  1. Suria Aman. berkata:

    Nampaknya abdullah Badawi lebih jahat dari yahudi… takut dengan bayang bayang…mari lah kita berdoa semoga Allah turun kan bala kepada mereka. Aminnn

  2. Mat Sabun berkata:

    baru nak doa???
    selama ni buat apa???

    Dah tersepit baru nak ingat Allah
    Kala u tak tersepit??

  3. Dolah Doleh berkata:

    inilah sandiwara politik.. cool..

  4. Tok Batin berkata:

    Apa pulak nak kutuk Pak Lah. Tak kan sampai nak sama kan Pak Lah dengan yahudi, pak lah bagaimana pun tetap saudara kita.
    Ini kan perjuangan, perkara semacam ini biasa lah, anggap lah ini semagai suatu kemanisan, dan kenapa pulak nak doa kan bala untuk mereka? Sepatut nya doa kan semoga mereka dan kita semua di masuk kan Iman.

  5. el berkata:

    jangan tunjuk pandai sangat… bila orang kata mari berdu’a bukan maksud sebelum ni tak du’a…

  6. Jingko Man berkata:

    Mengapa POLIS DIRAJA Malaysia tidah menahan Khairy Jamaluddin, semasa beliau serta Pemuda UMNO memberontak serta mengadakan perhimpunan haram semasa lawatan Setiausaha Luar Negara US, Condoleeza Rice.
    Apakah terdapat DUA jenis undang undang negara,?
    PM Kata, tidak ade sesiapa membatasi undang-undang negara, so ayuh, Pak Lah, tahan Khairy Jamaluddin….cepat…kita tgk macam mana…….

  7. ara penang berkata:

    Assalam..bersatu kita teguh bercerai kita roboh..sesungguhnya dari kacamata rakyat kerajaan bn adalah zalim..kita mampu mengubahnya..tiada alasan bagi kerajaan untuk memzalimi hak rakyat..ini baru satu permulaan resolusi tetapi ia perlu diteruskan..hidup hidup rakyat Malaysia.. kerajaan bn dah terdesak tetapi kita mampu mengembalikan hak kita..berdiri teguh jangan mundur dan patah semangat..teruskan perjuangan ini dari hati ataupun kudrat..takbir

  8. Rakyat Malaysia (Beragama Hindu) berkata:

    85% daripada pengundi india berbangsa hindu, akan mengundi calon calon PAS, dalam pilihanraya UMUM akan datang.

    Kami dah hilang keyakinan pada PM Abdullah Badawi dan pimpinan BN, serta MIC.

    Kami hanya menunggu tarikh pilihanraya umum.
    MIC telah jahanamkan pengundi pengundi india, Maika Holdings hancur, kes Sujatha ditutup, saham Telekom Malaysia ditutup, kes kes robohan tokong di tutup, kami hidup sengsara.

    PAS tolonglah kami,

  9. PAK LAH berkata:

    Woi Mat Sabun,

    kalau hang ada dlm semua demo ni, bole lah nak sergah sergah orang cam tu ! mungkin dok tido je !

  10. kangmasbakso berkata:

    Waduh kang mas.. koq sama macem Indonesia, Oh iya dong kita serumpun baru keren.. sama-sama gila kuasa! Undang-undang tetap undang-undang, mana bisa pake hukum rimba!!! huah huah huah

  11. […] depan Parlimen – mStar Polis leraikan perhimpunan haram Bersih, 12 ditahan – Utusan Malaysia Gambar-gambar penahanan Pimpinan PAS di Parlimen – Herman […]

  12. khairy baik ni berkata:

    senjata yg plg hebat d alam semesta ialah doa..so drpd kta mgutuk n membenci sesama islam..baik kta sama2 berdoa moga musuh2 islam dhancurkan olehNya n moga umat2 islam yg terpesong tu diberi petunjuk olehNya..Amin……..

  13. MUKMIN_HARDCORE berkata:

    erm…perlu ke sebenarnye kite wat demonstrasi ni?
    ade orang leh terangkan kebaikan dan keburukan demonstrasi ni tak?

    kalo banyak baik dari buruk nak sokong gak..
    tapi kalo lagi banyak buruk dari baik tanak sokong la..

    sekadar bertanya….

  14. asad wahab berkata:

    Pernah kah anda mendengar atau melihat org india bakar mesjid atau m’ganggu mesjid,adkah org cina atau org apa jua, adakah org islam org melayu m’nganggu atau merobohkan tokong dan kuil,tetapi ada org melayu org islam yg merobohkan dan m’nganggu surau dan masjid,ya org ini adalah org UMNO.UMNO islam hadari! Kami sudah seperti adik beradik berjiran selama berpuluh thn dengan bangsa ini tapi berjiran dgn org UMNO kita blh lihat ego dan kesombongannya ya bodoh tu, tak hairan lah kalau anda ada 4 atau 5 jenis kereta mers,BMW atau kereta mewah sekali pun, terusterang kami tak hairan,kenapa tak hairan dan tak jakun sebab wang yg anda dpt tu wang mudah,wang komisen,wang yg tak ada hitam putih dan wang rakyat. Kami sentiasa ada bersama anda wahai Pas dan Keadilan.

  15. noishah berkata:

    semua saluran telah diikuti, tapi masih gagal maka pilihan terakhir ialah jalanraya

  16. malaysia baru berkata:

    Bila nanti rakyat & polis BANGUN, kerajaan BURUK akan berkubur…
    Kebanyakan polis hanyalah cari rezeki…
    Bukan semua yg sukakan kerajaan BURUK.

  17. Nazi Melayu berkata:

    Sekadar pemerhati politik…

    Jatuhkan kerajaan melalui kekerasan dan demonstrasi banyak terjadi di kebanyakan negara dalam dunia ini dan banyak yang telah pun berjaya. Contoh yang boleh diambil adalah kejatuhan sistem komunis di seluruh dunia. Contoh terdekat adalah di sekitar negara jiran kita.

    Namun, perkara yang terjadi selepas kejatuhan kerajaan sebelumnya banyak menimbulkan masalah di kemudian hari. Di Rusia sebelum Vladimir Putin, rakyat mengeluh kerana selepas jatuhnya rejim Soviet, negara bukan semakin makmur sebaliknya semakin mundur sehinggakan mereka mengimpikan kembali rejim Soviet yang lebih banyak membawa kemakmuran daripada kesulitan.

    Begitu terjadinya juga di Indonesia, ramai rakyat yang hidup dalam kesempitan mengimpikan semula rejim Suharto dengan ‘Orde Baru’nya kerana pemerintah yang ada sekarang gagal memperbaiki taraf kehidupan mereka disamping kos sara hidup yang semakin melambung tingginya sehinggakan untuk mendapatkan bekalan minyak tanah pun terasa peritnya padahal bagi kita rakyat Malaysia, minyak tanah semakin kita pinggirkan penggunaannya.

    Di sini, saya menyeru supaya gunakan segala kesempatan yang ada dengan cara yang sah untuk menjatuhkan kerajaan sekarang. Saya tidak ingin melihat kita menjadi seperti sesetengah negara yang berjaya melalui kekerasan dan demonstrasi tetapi merana di kemudian hari…

  18. ramesh berkata:

    undi kami hanya untuk pembangkang.rakyat malaysia sudah arif mereka hanya akan menyokong pas,keadilan,dap dan mana mana parti penbangkang.kami rakyat malaysia sudah tahu yang mana berlian dan yang mana satu batu gajah putih.hidup pas,dap dan keadilan.
    hidup rakyat malaysia.

  19. Ninja Turtle berkata:

    Ramai orang PAS dah jadi sami keling dan ramai orang keling dah pakai serban PAS. Ini perkembangan yang bagus. Harap-harap boleh bersatu kutuk kerajaan didalam surau atau kuil.

  20. kuddin berkata:

    Ni kat mesia ke kat pakistan?????

  21. pompuanmelayubiase berkata:

    saye bersetuju dengan nazi melayu

  22. asli berkata:

    Ninja turtle memang kurang ajar. Dia pasti anak murtad

  23. jr berkata:

    Polis hanya menjalankan tugas. ingat polis suka sgt ke nak tahan2 org.. lagi baik dorang rilek je kat balai atau umah…

    Hidup Abg Polis!

  24. red dragon berkata:

    mat sabun & tok batin memang pandir & lembab

  25. ayung berkata:

    Ninja Turtle tu mesti barua UMNO punya, kaki ampu lah tu ! Bengong, tu mesti x gi sekolah pondok-mendalami agama.Tok Guru kata dah, demontrasi hak rakyat. Tapi tuntutran HINDRAF agak keterlaluan (Harakah Daily).

  26. mikebravo berkata:

    Malaysia is a police state…. Tukat nama dari MalaySIA kepada MalayISA

  27. TRY berkata:

    KUDIN MU BUTA KO BOLEY..MALAYSIA PAKISTAN PUN X KNAL..PNAT BNAR!!!

  28. charcoy feng berkata:

    Negara ini dikurniakan dengan segala-gala yang sempurna. Penduduk, muka bumi, lokasi, sumber dan banyk lagi. Satu-satunya kecacatan yang ketara ialah KERAJAAN yang ada sekarang…..

  29. anak malaysia berkata:

    aku cinta malaysia…tapi bukan kerajaan yang ganas

  30. lito berkata:

    Malaysia kotor. Tapi kitalah yg kena bersihkan.

  31. kaki ampu berkata:

    Puak-puak UMNO begitulah. Biasalah mereka berkuasa dan mereka seronok dengan nnikmat dunia ni. Jadi apa kita nak hairan, biarlah mereka melihat kematian demi kematian saudara mara atau keluarga terdekatnya, barulah dia insaf semana kuasa atau kekayaan kita akhirnya di sana juga kita pergi. Ingatlah hidup ini sementara!

  32. pak lelah berkata:

    akta ISA sudah tak layak di guna pakai.akta ISA wujud pada zaman british menentang komunis tp bukan untuk BN menjaga kepentingan parti dan KRONI KRONI .sedar lah BN yang kebencian rakyat malaysia dengan segala wayang BN sudah melular ke fikiran golongan remaja belasan tahun.dan pada masa akan datang golongan ini lah yg menentu kan nasib parti BN.

    p/s:
    BN = barang naik
    BN = belanja naik

  33. RANJIT SINGH berkata:

    Orang Cina dan Orang Hindu tak akan roboh Mesjid..kerana mereka tau itu ada lah rumah Tuhan…Orang Cina dan Orang Hindu ada akal…tapi orang melayu roboh Mesjid dan roboh Surau…sekat orang orang melayu yang nak mengajar Ugama…tangkap..gari..dan heret ke Lokap…memeng orang melayu jenis bangang dan bahlol…

  34. Gerard berkata:

    all these supporters got held coz of stupid reasons..what about that monyet khairy who behave like an stupid…

  35. tomnizar berkata:

    tu tunjukkan gambar polis tu pasal apa ,
    hang pa nak pukui depa ka ???

  36. hamab allah berkata:

    polis yg buat keje2 bodoh nih mmg x ade akal ker?
    pemimpin islam tau la ape yg dorg buat..berlandaskan quran ngan sunnah..
    yg dorg ni nk sebok2 pahal…gi la uruskan mende laen…
    tp kite tak tau sape yg buat or arahkan..so kite tak leh nk nuduh sesape..
    even PM kite sndr..
    kite x leh sebarkan fitnah..ntah2 tu arahan org lain
    wallahualam

  37. BERSIH berkata:

    Parti parti pembangkang harus mengumpul dana dan membeli 2 kenderaan big-foot bagi merempuh masuk kawalan FRU di parlimen diikuti oleh kenderaan BERSIH di belakang.

    Kenderaan big-foot tersebut harus dikunci di bawah sesuatu bilik kebal bawah tanah bagi mengelak dirampas polis.Kenderaan kenderaan tersebut juga boleh digunakan untuk merempuh penutupan jalan yang tidak sewajarnya dan mengekang kebebasan dan hak asasi rakyat.

    Pihak pembangkang harus membeli kenderaan ini secara senyap supaya tidak diketahui kerajaan dan harus mengupah orang untuk merempuh kumpulan FRU.Selepas membuka jalan kepada rakyat membolosi mana mana institusi,kenderaan tersebut harus mengejar kembali kepada tempat penyorokannya diwawah hutan dengan kawalan keselamatan yang ketat.

    Dengan ini barulah pihak pembangkang dan rakyat boleh menunjukkan bahawa mereka tidak senang dibuli dan dikekang dari kebebasan negara merdak ini.

    Selain itu,pihak pembangkang harus bermain bersama(play along) dengan taktik kotor BN yang secara tiba tiba boleh menubuhkan penyekatan jalan dan menahan pihak pembangkang yang tidak bersalah.Secara senyap,pihak pembangkang harus menetapkan temujanji dengan ahli parlimen dan HARUS diketahui oleh hanya 2 orang sahaja iaitu Ketua Ahli Pembangkang(yang boleh dibincang) dan seorang Ahli Parlimen.

    Barulah pihak BN akan terasa lumpuh dan tidak tahu untuk buat apa lagi.Selagi Polis,Badan Kehakiman,Pihak BPR,AG dan kesemua badan badan kerajaan digengam oleh pihak kerajaan,selagi itulah kerajaan akan menggunakan kuasa kuasa ini untuk mengekang kebenaran dan keadilan.Dan selagi itulah pihak pembangkang akan ‘diperkosa’ dan diperbodoh bodohkan oleh kerajaan satu hala ini.

  38. Jackie Chan berkata:

    Now MalayISA is horrible.Pak Lah becomes arrogant.We want peace.What ‘s your motif?Are U planning to be like Thaksin or Marcus or Saddam Hussein.

  39. ramesh kanna berkata:

    undi rakyat malaysia hanya untuk pas.jangan bimbang.tolong bimbing negara kita malaysia kearah kecemerlangan dari segi akidah dan rohani.tak ada guna kemajuan yang hanya melahirkan lebih ramai penyangak.hidup pas,hidup dato nik aziz.BAKAL PM MALAYSIA.

  40. Melayu UK berkata:

    Apa dah jadi Yob dengan Malaya, marilah kita berdoa sama Tuhan, buka pintu hati semua orang2 kita

  41. aku berkata:

    kpd ninja turtle

    yg roboh surau atau kuil tu puak2 n barua2 umNO yg x de otak termasuk la ko ninja turtle…

    apa punya sempit nya fikiran ko nie…nie sah la anjing setia umNO…

    bagus la jg anjing umNO x la sunyi anjing2 liar nak bkawan ngan ko…

  42. Bukit Chandan berkata:

    Sorry, Pete. Still under stealth mode preparing for the big event.

    We would like to refute the Government’s decision to use ISA on the 5 HINDRAF’s leaders as follows:

    1. Using ISA is against Islam. Islam forbids detention without trial. Islam says in the Holy Quran which means “Whoever does not rule according to what Allah has revealed, then they are sinners or disbelievers or oppressors”. We leave them to Allah s.w.t. the All Knowing and All Powerful to decide on their fate.

    2. According to HUMAN RIGHTS, detention with trial is also a violation of international laws. It is a basic HUMAN RIGHT to every human being who is accused of a crime to get a fair and speedy trial. We leave them to the world to decide their fate.

    3. We are impartial. It is clear now that from points 1 and 2, the Malaysian citizens have to choose the elected people’s representatives based on these 2 points. As long as the Malaysian citizens do not make the right choice, ISA will be there forever unless something spectacular happens. As long as this kind of elected people’s representatives are in Parliament, the ISA cannot be abolished.

    4. This is an election campaign issue. This message must waterfall to the rural folks so that they are given the correct knowledge and picture of the actual problem for them to decide in the upcoming GE. The Government is saying that the Opposition is only thinking of its political interests in any issue. It is clear that the Government itself is using ISA for its political interest to silence the Opposition. The Government is like a “crab saying to its siblings to walk straight while it cannot do so itself”. The Government cannot bluff and fool the intellectuals and the people who use their brains to think. The Government can only do that to the rural folks. It is our duty to convey the truth to the masses forever, be it regarding this Government or any other Government in the future for that matter.

    5. The Government has made an unwise decision to use the ISA. It will not resolve the problem at the root cause. It is just a superficial solution. This also indicates that the Government is weak and ineffective in resolving a simple problem as such. With just 5 HINDRAF leaders has already made the Government panic. What happens if the country is faced with a more severe and serious problem? We dread to think about it. The problem will explode one day because it is being bottled up and swept under the carpet.

    Best Regards………
    bukit.chandan@gmail.com

  43. Unplugged Democrasy berkata:

    semua org nak tau sapa punya angkara skandal2X, perhimpunan2x yg semakin menjadi2x…..yg sgt pasti TUHAN itu adil…..so…just relaks …..blessed new year to all malaysian!

    adios…

  44. Orang Miskin berkata:

    Kepada Jingko Man,

    Barangkali saudara sudah silap tulis sedikit kut.

    Ini sikarang POLIS RAJA MALAYSIA, bukan Polis DiRaja Malaysia ooohhhhhhh.

    Fikiak botul-botul ooohhhh.

    ISA = Ikut Suka Aku, hang takda hak nak tanya gua punya kuasa, tau?

  45. Rakyat Biasa berkata:

    Di situ saya tahu ada satu blog yang menarik untuk bacaan bersama:

    http://maibincang.blogspot.com

  46. Salam berkata:

    Setiap manusia akan dipersoal akan setiap perbuatan yang dilakukan didunia. Apatah lagi jika dia melakukan kezaliman kepada sesama makluk, lebih lagi manusia. Jika manusia yang pernah dizaliminya tidak mahu mengampunkan dosanya, neraka jahanam lah tempatnya kelak. Sama-sama lah kita tegok apa akan terjadi kapada Pak Lah di akhirat kelak. Yang pasti saya adalah salah seorang yang akan mendakwanya diatas kezaliman yang dilakukannya di dunia ini. Insyallah.

  47. DakwahMAN berkata:

    kepada pengundi PAS ,teruskan mengundinya kerana PAS adalah Parti yang akan membentuk Rakyat Malaysia Menjadi Rakyat yang berpengetahuan tentang agama islam lebih dekat dan jauhi perkara yang diharamkan.Amin

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Muktamar PAS

BUKTI UMNO HINA RAJA MELAYU

Kata Presiden

Kata Mursyidul Am

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 135 other followers

Disember 2007
I S R K J S A
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Arkib

Categories

RSS Harakahdaily

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Malaysiakini

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

Media AlTernatiF

%d bloggers like this: